Wildermyth
Wildermyth is a character-driven, procedurally-generated tactical RPG. Like the best tabletop roleplaying experiences, Wildermyth gives you choices and answers your every decision with consequences that drive your characters forward.
Lead a band of heroes as they grow from reluctant farmers into unique, legendary fighters. Combat unexpected threats and strange monsters across interactive battlefields. Unravel mysteries and share pensive moments in an ever-new fantasy setting that blends hard truths and sacrifice with humor and personal storytelling.
Each of your heroes has their own unique generated history, personality, appearance, and relationships with the other heroes—all of which can change over the course of the game as they encounter mysteries and overcome challenges.
A hero may choose to trust the enigmatic wolf god, leading to a particularly hair-raising change in their appearance and combat abilities. Or they may choose whether to pursue a romance with a fellow hero, giving each of them new advantages from fighting side by side. Encounters and events have permanent, character-defining effects, letting you craft the arc of each character.
Did your favorite character get one-shotted by a tentacled horror-bear? Choose to let a hero "fall back" with a maiming that will lead to some transformative new paths in their legend, or let them go out in a blaze of glory to be remembered for generations to come.
Combat in Wildermyth emphasizes teamwork and careful positioning, as well as imaginative use of your evolving capabilities and surroundings. Walling and Flanking mechanics provide clear but conflicting incentives, while mystical interfusion lets you remake the battlefield with explosive magic. Multiple difficulty levels mean you can get as intense as you want to.
In a multiplayer game, you and your friends can each customize and control your own heroes as you play through a campaign. Recommended for up to five players—though in a typical campaign, you start with three heroes and pick up the fourth and fifth along the way. (A campaign mode with a five-player start is planned soon!) We also support Steam Remote Play.
Pick and choose from a huge bank of combat abilities as your heroes level up in each playthrough, and decide whether you prefer offensive or defensive tactics, brute strength, stealth, or magically flinging fire from a nearby lamp into your enemies' faces. Procedural generation gives you new heroes, new enemies, new story events, and new maps every time you play.