Xenonauts 2
Xenonauts 2 is a strategy game that puts you in charge of a multinational military organization tasked with eliminating an extraterrestrial threat. Working from the shadows, you must seek out and engage the growing alien presence wherever it appears. Expand and manage a covert network of bases across the globe. Pursue research and development to bridge the technological gap with the alien invaders. Train, arm, and command your ground troops wherever the alien threat emerges.
It is 2009 - the Cold War continues, and the Berlin Wall still stands. In the shadows, a secret organization works beyond arbitrary political boundaries to gather information about a greater threat to humanity. Mysterious sightings of unidentified flying objects and unknown beings have grown more common, coinciding with escalating international tensions and panic.
Knowledge is power - unfortunately, little is known about the alien menace when you take charge. You will need to engage in combat operations around the globe to learn what you're up against. Eliminate extraterrestrial forces in deadly tactical battles to recover research samples, allowing your scientists to improve your equipment and slowly uncover the truth about the alien invasion.
A massive variety of enemy types will keep you on your toes as you fight against a multitude of species, each with their own strengths, weaknesses, and fighting styles. Securing alien bodies to perform autopsies on will give you insights into their potential weaknesses, allowing you to prepare accordingly.
Aliens aren't all you'll be fighting - human agents known as Cleaners work in tandem with the extraterrestrial threat, bringing with them added varieties of troops, combat locations, and mission objectives. The Cleaners work to further alien goals and objectives, operating directly under their influence - any strike against the Cleaners is an indirect strike against their alien overlords. You will have the opportunity to gather intel by infiltrating their bases, securing data, and seeing how far the conspiracy goes.
Every combat engagement is an opportunity to learn more about the enemy force and how it fights - if you're willing to take the risk. Will you look to quickly eliminate active threats using explosives, grenades, and missiles, or will you take a more tempered approach to secure bodies and alien technology that can be taken back to HQ for autopsies and reverse-engineering? Will you focus on the development of airpower to bring down UFOs and investigate their crash sites for additional intel? Your adversary has the advantage in both technology and equipment – any choice you make will involve tradeoffs.
The war against the alien force takes on a global scale - as they attack indiscriminately, your troops must be prepared to operate across the globe using multiple bases, taking time between operations to rest, recuperate, rearm, research, and eventually reengage the enemy. No two campaigns are the same as complex simulations ensure even the smallest variances in decisions will have far-reaching impacts across the entire game.
A small radar station in Alaska detects an anomaly over the Bering Strait. Air Bases in Kamchatka and Yukon scramble jets to investigate, chasing multiple bogeys each, bringing them down over the water. Thousands of miles away, a radar station in Italy works in tandem with response teams stationed at a base in Algeria and an air base in France to take down alien operations on the Iberian Peninsula. Meanwhile, a new base is being built in Southeast Asia where the invaders have slipped through the cracks multiple times, inciting panic.
Pursue multiple avenues of research to acquire a vast variety of aircraft, vehicles, weapons, armor, and other battlefield equipment to experiment with. Your approach on the battlefield will be determined by a combination of the terrain you're engaging in and what equipment you've chosen to bring to the field. The presence of mechanized combat platforms and vehicles can tilt many situations in your favor as they break through cover and deliver particularly devastating ordnance, though their use can come at the cost of the ability to procure valuable resources from intact alien bodies and equipment.
Infuse alien technology across all manner of equipment, and even develop autonomous battlefield combat platforms and sentry guns to assist with your forward operations as well as the defense of your bases.
Training centers you build at your bases allow soldiers to improve their combat capabilities during downtime, but actual combat experience is of course of unparalleled value.
Whether fighting in the air or on the ground, your tactical prowess is put to the test when engaging alien attackers. Battles are extremely dangerous affairs, asking you to manage positioning, ammunition, lines of sight, cover, and much more besides - many of your operatives will get wounded, and many of them will die, but those that survive grow more experienced and are more capable of taking on future dangers.