ZERO PARADES: For Dead Spies
Brilliant, burnt-out, possibly cursed – you play as operant Hershel Wilk, alias CASCADE. Five years ago you led your team into the abyss and have been haunted by your failures ever since. Now you've been recalled for a mysterious assignment that may give you a chance to prove yourself again.
Fulfil the demands of your assignment by hunting down secrets hidden within the architecture of both the city and the human mind. Collaborate and clash with informants, loyalists, and agitators. Pass skill checks to get them to open up and improve your abilities with the experience you receive. The choices you make affect everything: the loyalty of your friends, the paths you can take, and the fragility of your mind.
Pull on your skills to gain the upper hand in unexpected confrontations with your antagonists. Tactical View pauses time so you can assess your moves and even peek forward in time, as you clash across the urban stage. Encounter what you’re capable of. Encounter your targets... or become theirs. The dice decide your fate but a bad roll isn’t always the end – though it will definitely hurt.
Operants go through years of training to learn how to hone their minds into a weapon. Conditioning lets you reinforce Hershel’s thoughts to shape her identity and unlock new ways forward. It’s our snappier successor to Disco Elysium’s Thought Cabinet, you are not only investigating the past, you are shaping the future.
Pressures simulate the physical and psychological toll of being an operant. Balance your Fatigue, Anxiety, and Delirium – or face the deadly consequences. Pressures increase during stressful situations but you can also choose to Exert them to roll the dice with advantage – just remember that you’re gambling with life.
In this line of work you're going to fail way more often than you succeed. That much is expected of you. What matters is how you pick yourself back up. As an operant, your dice are in the hand of fate. If they don't go your way (and they won't), you'll have to improvise and hope the consequences are ones you can live with.