Zool Redimensioned
Originally released by Gremlin Graphics in 1992 on the Amiga to critical acclaim, iconic gaming mascot Zool returns in Zool Redimensioned!
This brand-new reimagining of the classic action platforming adventure has been rebuilt from the ground up for modern audiences. Help Zool jump, spin and shoot his way across eight alien worlds, taking down menacing bosses and saving the universe from the nefarious influence of Krool.
Zool’s old school platforming action will challenge the most hardcore gamers, with modern enhancements that bring the game into the 21st century.
Zool Redimensioned has been rebuilt from scratch by the Sumo Digital Academy, a talent development programme focused on creating new pathways into the games industry. With guidance from the developers of the 1992 original at Gremlin Graphics, we’ve retained the spirit that makes Zool a cult classic, while adding mechanics we’ve loved from the past 29 years of fantastic platforming games. The result is Zool Redimensioned, a game that transcends time and space - don’t miss out on this classic retro adventure!