Wybierz jedną z trzech frakcji: Elarów, Maru lub Jornów. Każdy z tych ludów ma unikatowy wygląd, styl gry oraz własną historię.
Wypróbuj kampanię fabularną w świecie The Settlers lub sprawdź się w specjalnym trybie „wysokiej trudności” który postawi przed tobą dodatkowe wyzwania.
Ścieraj się w sieci z 8 rywalami w emocjonujących potyczkach z prawdziwymi graczami lub sztuczną inteligencją. To zabawa, która nieprędko się skończy.