Ergenekon
Ergenekon Destanı, hileyle yenilen Göktürklerden geriye kalan son dört kişinin nasıl hayatta kaldığını, bir ırkı nasıl yaşattığını anlatır. Gök Tanrı'nın ulağı Gökbörü önderliğinde Türkler önce hayatta kalmayı başaracak, ardından yeniden yükseleceklerdir.
Hayatta kalan son Göktürklerin ırklarını korumak için Ergenekon'a yerleşmesine ve tam 400 yıl sonra, güçlenmiş Türkler'in Gök Gözlü Gökbörü önderliğinde Ergenekon'dan çıkış hikayesine, iki farklı zaman dilimini anlatan geçişlerle tanık olun.
Kayan Han gözünden Göktürklerin sağ kalışına tanıklık ederken düşmanla savaşarak yol arkadaşlarınızı koruyacaksınız. 400 yıl sonrasında ise Ergenekon'daki olaylara genç çoban Tirek'in gözünden tanıklık edeceksiniz.
Oyun çoğunlukla sinametik öğelerden oluşmakla ve ana amacı Ergenekon Destanı'nı oyunlaştırılmış bir şeklide anlatmak olmakla birlikte, içerisinde kılıç dövüşü, koyun gütme, geyik avlama gibi mini oyunlar da yer almaktadır.
Oyunu Hakan'ın oğlu Kayan Han'ın gözünden oynayacak ve sağ kalan son dört Göktürk'ü güvenli bir yere ulaştırmaya çalışacaksınız. 400 yıl sonrasında ise genç çoban Tirek'in gözünden, Göktürkler'in Ergenekon'dan çıkış hikayesine tanık olacaksınız.
Oyun dünyası yarı açık olmakla birlikte hikaye lineer devam etmektedir. Oyun, mini oyunlarda (koyunları toplama, geyik avlama vs.) zorlanılmadığı takdirde yaklaşık 1 - 1,5 saat arası süren, seviye sistemi olmayan sinematik ağırlıklı bir oyundur. Oyuncu, Ergenekon içerisinde özgürce dolaşabilir, at sürebilir, ancak hikaye belli noktalarda devam etmekte ve yan görev bulunmamaktadır. Oyunun amacı Ergenekon destanını anlatmak olduğundan hikaye bununla sınırlıdır.
"Ergenekon Destanı, sadece bir destan değil, mini destansı öğeler haricinde gerçeği yansıtma ihtimali olan tarihi olaylar zinciridir. Bu olaylar hemen hemen hiç değiştirilmeden nesilden nesile aktarılmış ve her Türk çocuğuna Ergenekon'un hikayesini anlatması öğütlenmiştir.