Unreal Editor For Fortnite
Millions of players come to Fortnite to access an ever-growing library of games from indie developers and professional studios, spanning action, survival, social roleplay, horror, and more. UEFN provides you with access to everything you need to build your next game in Fortnite.
UEFN makes the power of Unreal Engine more accessible than ever. Access many of Unreal Engine’s proven tools and workflows for lighting, VFX, animation, worldbuilding, and more, alongside out-of-the-box gameplay mechanics, multiplayer, and backend systems.
Launching in Fortnite gives you global, cross-platform distribution—across PC, mobile, and console—in one step. Friends can discover and jump into your game together from Fortnite's “Discover” screen with just a few clicks.