Geo-Political Simulator 5
Every country and major multinational corporation are represented with their own variables and functions. The calculation and scenario engines include more than 150,000 facts and figures, 20,000 texts, and 12 hours of recorded dialog. An ultra-detailed and animated 3D map with vegetation, bodies of water, every border, regions, production facilities, and important strategic sites around the world become your playground.
The game combines management stages of economics, commerce, wargames, construction, espionage, simulation, and political influence and manipulation.
The game engine, Geopolitical Simulator 5, includes over 600 data elements for each of the 175 playable countries and calculates their changes in real time throughout the game based on players’ actions. Some examples include popularity ratings, political relations, and economic exchanges between countries. More than 3000 major worldwide companies are included along with their real world data and several thousand others are simulated for all economic sectors and all the countries of the world. The simulator technology of GPS 5 is used by various organizations for instruction or training purposes, including NATO.
The new 3D world map is 10 times more precise than GPS4, with almost 2 million polygons and more than 10 million grid squares for you to build on along with the ability to zoom in closer to the ground. There are new high-resolution textures (forests, rocks, farmland...) along with the modeling of rivers, lakes, bridges, tunnels, and more than 60 types of buildings (commercial, factories, infrastructures...)
The military unit movement AI is optimized according to the type of terrain and highways.
The interface has been completely redesigned and revamped to be more dynamic and user-friendly.
Several contextual scenarios illustrate current events: American presidential election, terrorist threats to the Olympic Games, new French political situation, war in Ukraine.
Propose bills to be voted on in Parliament, for example: setting social welfare benefit minimums, changing the retirement age, developing atomic weapons in secret, subsidizing the auto industry, hiring teachers, defining the powers of unions, setting speed limits on roads, regulating prostitution, creating an international film festival, etc.