Whether you follow a path rooted in history or chart your own way forward, build something you believe in with Civilization VII.
Lead your empire through distinct Ages of human history. Across the Antiquity, Exploration, and Modern Ages, choose whether to lead one Time-Tested civilization from start to finish, have it strategically evolve to flourish with a new identity in the next Age, or split the difference through hybridization. As accomplishing scientific, cultural, militaristic, and economic milestones within each Age unlocks advantages in the next, you'll decide how and when your empire's identity and strategy develop.
Shape your empire's unique story by pursuing a wide range of distinct Triumphs, attribute-based objectives that offer a player-driven experience. As each new Age expands the game's scope, it also brings opportunities to borrow elements from other civs, unlock new bonuses, and achieve Victory in myriad new and exciting ways. Order Commanders to move armies as one, engage enemies with revamped combat mechanics, equip swappable leader bonuses across campaigns with Mementos, and much more.
Embody illustrious leaders with one of Civilization's most diverse rosters yet, from traditional heads of state known for militaristic might or political prowess to visionaries who made lasting impacts on philosophy, science, human rights, and more. Your chosen leader will endure across the Ages, with a unique ability that can help reinforce or pivot your strategy from one Age into the next. For the first time in franchise history, leader selection is separate from your civilization, giving you the freedom to create all-new strategies by mixing and matching gameplay bonuses.
Make your mark on a gorgeously detailed world! Your empire comes to life with a diverse range of cultural styles, represented across building architecture and Unit design. Traverse navigable rivers, explore the map's undiscovered reaches, and extend your borders with new Cities or specialized Towns. As your lavishly rendered territory expands, all of your scenic vistas, vibrant metropolises, and fledgling frontier territories will connect seamlessly across the ever-changing landscape.
Compete against other players online and prove your prowess as a great leader.* Multiplayer matches can be epic multi-Age campaigns or take place in a single Age, and cross-play is supported between PC and consoles, so you can play together with friends wherever they are.