S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
The Zone has expanded, now spanning a much bigger, harsher and more seamless open world. Known for its gritty, rusted atmosphere, where the world feels eerily alive. It’s a brutal landscape, shaped by danger, mystery, and survival.
In 1986 the world witnessed the Chornobyl Nuclear Power Plant accident. The second catastrophic explosion came in 2006. What followed was the birth of THE ZONE — an anomalous place where the laws of our world no longer apply.
Years later, the Zone is still sealed off, yet there are those that dare venture into it, they call themselves… STALKERS.
Explore the abandoned city of Pripyat, the rusted skeleton of the Duga-1, forgotten villages and hidden underground laboratories concealing dark secrets, all lost for decades now reclaimed by the Zone.
And scattered across it all — anomalies that rewrite the laws of physics, each one guarding an artifact worthy of dying for.
The Zone doesn't stand still, it's a living world where factions, stalkers, mutants, and the environment constantly interact, always moving even without you, and it won't stop when you're gone. Unforgiving, it lures stalkers from all over, on the hunt for its treasures and secrets.