Tails of Iron
Tails of Iron is an epic RPG Adventure with punishingly brutal combat. As Redgi, heir to the throne, you must embark on a perilous quest to reclaim your Kingdom. Explore a deceivingly charming world. Assemble a band of brave companions. Banish the merciless Frog clan!
Tails of Iron now includes the latest expansion, Bright Fir Forest, an exciting new adventure taking place during the renowned Festival of Leaf Fall. As well as introducing a new, wart-encrusted adversary out for revenge, this end-game expansion includes new side-quests, additional Mole Arena challengers, and new weapons & armour pieces, together with cosmetic upgrades for the Crimson Keep, new music tracks, and further achievements to unlock. Tails of Iron also includes its first expansion, Bloody Whiskers, which sees Redgi invited to compete in a time-honoured combat tournament.
Overcome each perilous encounter by observing your opponent’s attacks and reacting accordingly! Master a wide range of deadly abilities at your disposal, including parry bashes and fatal executions, as well as ranged attacks with your nifty bow and arrow.
Fully accompanied by the deep, raspy narrations of the award-winning Doug Cockle, embark on an epic adventure across the medieval-fantasy Rat Kingdom. Complete side quests and faction hunts for additional wealth, or join forces with a sharp-eyed companion to help even the playing field.
Adapt Redgi’s combat style to the task at hand. Heavy armour may provide better protection, but can you afford to slow down your dodge-roll? And then there’s the question of weapon; axes pack a punch, while spears are quick and nimble. Perhaps you’d prefer the all-round performance of a trusty broadsword?
While danger lurks around every toadstool, keep your wits sharp and your blade sharper in order to overcome devastating bosses. Cold-blooded in every sense of the word, these oversized amphibians each present their own unique combat challenge, and you’ll need more than a good set of armour to come out on top.
Redgi’s keep is also home to his brothers Rem-Rem, Bam-Bam, and Dug. Rem can cook up a health-boosting feast with ingredients found throughout the world, while Bam can craft new weapons and armours from special blueprints you’ll uncover if you look hard enough. And then there’s Dug, who’ll update you about new quests available throughout the kingdom.