Tattoo Tycoon
Tattuga Bay was once the center of the tattoo scene, but today, almost all parlors are closed. You take over the last remaining tattoo shop and turn it into a thriving business, while making friends or enemies with other local characters, from quirky customers and troubled tattoo artists to the city's most influential businessman, "the Tycoon".
Go all out on the interior design of your parlor. Get new furniture and make your rooms look fresh to attract more customers. Talk to them to find out what they really like and what topics to avoid. Only then can you offer them a tattoo design they cannot refuse.
You'll need a steady hand to get ink into skin without hurting your customers (too much) in the process. Beauty is pain, but the happier they are with your work, the bigger the tip.
Time is money. You choose when to open and close your shop, deciding how to use your limited time and energy to face each day's new challenges.
Hone your skills and styles, hire new employees, and handle the day-to-day operations of a tattoo artist.
Everyone has their own unique interests. You'll need a variety of tattoo designs, decorations, and tattoo-related products like skincare, t-shirts, and posters. People might also want coffee, a cold drink, some snacks, and comfortable seating while waiting for their turn to get a tattoo.
You create and customize your own character in Tattoo Tycoon and build personal relationships with those around you. Learn about their issues and help them earn your trust.
While launching marketing campaigns to promote your art can help, personal connections and word-of-mouth are just as vital for making a name in the tattoo world. And only the most renowned artists can enter the most prestigious tattoo competition: Ink-Vasion!
Manage every aspect of being an aspiring tattoo artist, entrepreneur, and shop manager.
Choose from many tattoo parlors in a vibrant city and take it to the top, or change locations as often as you like. Each neighborhood offers its own perks and challenges!
Customize and specialize your parlor with advanced tattoo equipment, interactive features, and a wide array of decorations and furniture.
Unlock over 100 unique tattoo designs, attract new customers, cater to different target groups, and improve your tattooing skills.