Severed Steel
A stylish single-player FPS featuring a fluid stunt system, destructible voxel environments, loads of bullet time, a unique one-armed protagonist, and a dark electronic soundtrack.
Severed Steel is a single-player FPS featuring a fluid stunt system, destructible voxel environments, loads of bullet time, and a unique one-armed protagonist. It's you, your trigger finger, and a steel-toed boot against a superstructure full of bad guys. Chain together wall runs, dives, flips, and slides to take every last enemy down.
Play as Steel, a nimble, one-armed sharpshooter on a mission. There is no reloading – pick your shots well and be ready to pry a loaded weapon from your enemies' cold dead hands.
Dodge bullets, leap off walls, slide kick, throw weapons – do whatever it takes to come out on top in intense and frenzied firefights.
Pepper through plaster with sharp 4.7 mm rounds, punch through thick concrete with .50 cal slugs, or make big holes in things with your arm cannon.
A range of adjustable settings for features such as difficulty, visuals, audio, controls, navigation, and more.