Ultros
ULTROS is a psychedelic metroidvania where you wake up stranded on The Sarcophagus — a cosmic uterus holding an ancient, demonic being. Trapped in the loop of a black hole, you will have to explore The Sarcophagus and meet its inhabitants to understand the part you play.
Are you the gruesome breaker of this cycle, or can you become a link from destruction to rebirth?
ULTROS is set in a multifaceted realm - a vast alien landscape teeming with life. Grounded in science fiction, ULTROS comes wrapped in both an eccentric art style from the visionary El Huervo, renowned for his work on Hotline Miami, and a mystical soundtrack composed and performed by Ratvader – Oscar Rydelius. ULTROS explores meta-themes of mental health, life, death, and karmic cycles through deep lore and environmental storytelling.
Experience brutal, intimate, close-quarter combat with cosmic lifeforms, driven by a sense of urgency – where precision is paramount and every cut of your blade counts. Yet this intense combat is juxtaposed with cultivating the greenery and tending to plant life in The Sarcophagus, providing precious moments of contemplation and peace. In turn, this grants deeper access to obscured paths.