3DMark
PC gaming is a quest for performance, a never-ending cycle of upgrading, overclocking, and tweaking your system for faster frame rates, higher resolutions, and better quality visual effects.
3DMark is essential equipment for this quest. For more than 20 years, 3DMark has been the first choice for benchmarking, testing, and comparing PC performance.
There'll always be a new game that demands more performance from your hardware. And there'll always be new hardware that delivers more performance for your games. And so the cycle continues. Welcome to 3DMark, the Gamer's Benchmark.
3DMark includes everything gamers need to benchmark and compare PC performance. It has dedicated tests for all types of PC from lightweight laptops to dedicated desktops. 3DMark will recommend the best benchmark for your hardware.
3DMark tests your system's GPU and CPU performance by rendering extremely demanding game-like scenes in real time. The faster the benchmark runs, the better your score. Now your quest begins. What can you do to get a better score?
Start by comparing your 3DMark score with results from other systems with the same hardware. Lower than average scores may indicate a problem with cooling, configuration, or faulty components. Higher than-average scores show the potential for overclocking your hardware. And if you’re wondering what your 3DMark score means for real-world game performance, 3DMark also shows you the frame rates you can expect in a selection of popular games.
Now see how much more performance you can get from your system. Update your drivers. Update Windows. Experiment with system settings. Run 3DMark after every change to track your progress. Identify bottlenecks in your system and compare 3DMark scores to help choose your next upgrade. Ask for advice, share tips, and show off your system in the 3DMark Community Hub on Steam.
Overclocking is an art that takes skill and precision. The goal is to squeeze every drop of performance out of your GPU and CPU. The reward is a free performance upgrade and the satisfaction of pushing your hardware beyond its stock performance.
3DMark is an essential tool for overclockers. Run 3DMark before and after overclocking to measure the performance gain. Use custom benchmark settings to explore your PC's performance limits. Make 3DMark tests more or less demanding by changing the resolution and other settings.
Run 3DMark Stress Tests to check the stability of your overclocks and the effectiveness of your cooling. 3DMark Stress Tests run in a loop to put your system under heavy load for longer than a standard benchmark run.
Challenge your friends to set the highest 3DMark score or compete for the top spot in the 3DMark Steam leaderboards.
If you love PC gaming, there's nothing better than building your own custom PC, and even for experienced builders, the first power-on is nerve-wracking. Will it boot? Will everything work properly? Whether you're building a complete system from scratch or upgrading components, 3DMark has you covered.