ARC Raiders
I ARC Raiders skifter spillet mellem overfladen, der regeres af dødbringende maskiner, og det pulserende underjordiske samfund, Speranza. Fremstil, reparér og opgradér dit udstyr i sikkerhed i dit eget værksted, inden du drager op på overfladen for at gennemrode resterne af en ødelagt men smuk verden. Spil alene eller i hold på op til tre, og navigér rundt mellem de konstante trusler fra ARC's maskiner og de uforudsigelige valg, som andre overlevende træffer. I sidste ende kan kun du beslutte, hvilken slags Raider du er – og hvor langt du vil gå for at overleve.
I et samfund baseret på mod og bravade er det op til dig at gøre dit krav som Raider. Det bytte, du finder, kan sælges for penge eller laves om til nyt udstyr, så du kan påtage dig stadig større farer. Gennem sejre såvel som modgang år du værdifuld erfaring, der låser op for nye færdigher, der giver dig nye måder at spille på. Desuden gennemfører du missioner for handlende med forskellige motiver og agendaer, og du afdækker både friktion og kammeratskab i et samfund under konstant fare for at styrte sammen.
Dødbringende maskiner kendt som ARC regerer overfladen fra ubønhørlige dronesværme til mekaniske kolosser, der udsletter alt på deres vej. Deres oprindelse forbliver et mysterium, men deres konstante trussel kan mærmes med hvert skridt, du tager. Hver maskine har særskilte styrker og taktikker, der tvinger dig til at finde deres svagheder og tænke hurtigt. Og husk, at larmen fra kampen kan høres på lang afstand. Andre Raiders kan lytte med og komme for at tage det, du efterlader dig.
Raiders overlever ved at stykke deres udrustning sammen af fundne materialer og bruger forlængst glemt teknologi og dele plyndret fra ARCs til at fremstille våben, gadgets og udstyr. Opgradér dine værksteder, og lær nye arbejdstegninger, så du kan fremstille endnu mere avanverede genstande, eller improvisér hurtige reparationer i felten for at komme ud af farlige situationer. Skab et navn for dig selv, og prøv kræfter mod andre Raiders ved at tage på Trials, hvor du stiger på ranglisterne og får værdifulde belønninger.
I Speranza har alle en agenda, og de handlende er ingen undtagelse. De sender dig op til overfladen på missioner i bytte for belønninger, mens du langsomt får et indblik i, hvem de er, og hvad de ønsker for Speranzas fremtid. Gennemfør missioner for at få udstyr, materialer og XP, der skal bruges til at stige i Raider-niveau og få flere evnepoint.
Evnetræet i ARC Raiders er opdelt i tre grene: Survival, Mobility og Conditioning. Brug dine point til at forme din spillestil. Plyndr hurtigere og bevæg dig mere lydløst med Survival-evner. Udmanøvrer dine fjender og trusler med Mobility. Og øg din styrke og udholdenhed med Conditioning. Vælg, hvordan du vil vokse, og hvad din Raider bringer til kampen.
Uanset om du forbereder dig på at nedlægge specifikke ARC-fjender eller afværge andre Raiders, er der et våben, der er ideelt til lejligheden. Tilpas din stil med et stort udvalg af skydevåben inkl. maskinpistoler, rifler og shotguns, samt mere avancerede muligheder såsom railguns og energivåben. Granater, fælder, ziplines og deployerbare våben giver den taktiske dybde, der er krævet for at udmanøvrere dine fjender, og augmentationer lader dig skræddersy din udrustning til din foretrukne spillestil, når du låser op for dedikerede inventarpladser og yderligere fordele i spillet.