Bladesong
The ultimate swordmaking game. Forge unique weapons with freeform blade shaping and modular hilts, perfectly balanced to your customers’ needs. Master the art of smithing and uncover the secrets of Eren Keep, a last haven of a dying world – or so they say.
The Songs have fallen silent and the world lies in ruin, lost to madness and despair. But within the high walls of Eren Keep, life persists – held together by unbreakable will and the iron fist of the Masked King, ruler and tyrant, savior and messiah.
As the swordsmith of Eren Keep, you turn steel into something more precious than gold. Customers come with coin in their hands and demands on their lips, seeking blades of deadly precision, balance, and beauty. Meet their requests, perfect your craft and find trusted companions in one of the last beacons of civilization.
Yet in the dark corners of Eren Keep, whispers of rebellion stir. The former blacksmith’s mysterious disappearance looms as an ill omen over the role you play. But play it you must, for in Eren Keep, the right blade in the right hand will change everything.
Craft swords your way using freeform blade shaping and an intricate modular building system. Create the weapons of any world – East to West, history to fantasy – with every detail customized, every piece meticulously crafted and adorned. Explore a vast library of sword parts and engravings, with plenty of materials like metal, leather, wood, obsidian and ivory to choose from. No two creations are the same.
Take commissions from warriors, nobles, and mercenaries. Use innovative tools to design and craft each sword, balancing ratings and requirements with precision to meet your customers’ specific needs and expectations. Learn how to curve blades and carve engravings, acquire rare materials, and expand your arsenal of sword parts. Keep up with demand by hiring unique characters to your forge, each with their own ambitions and stories.
Visit beautifully illustrated locations around Eren Keep, from the bustling Citadel Square to the local tavern The Den, to find opportunity, alliances, or merely a moment of respite. As you craft blades for Eren Keep’s various factions – like the scavenging Crows or the scholars of the Magisterium – will you be drawn into their visions for reclaiming the fallen world? Or will your growing influence risk attracting the Masked King’s silent gaze?
Grow your collection of sword parts in Campaign Mode and forge without limits in Creative Mode, a deep swordmaking sandbox featuring a vast library of sword parts, tools, materials, and engravings. Use Magic Words to share creations quickly and easily among Bladesong’s active community of swordsmiths. Find inspiration in regular community challenges and join the club of champions!