Breakfall: Nuclear Winter
A strategic survival game where you play a group of survivors fighting to stay alive in the aftermath of a nuclear disaster. Expand your shelter during the day and try to find supplies at night to ensure your survival.
A strategic survival game where you lead a group of survivors through a post-nuclear wasteland after a devastating catastrophe. In this strategic survival game, you fortify your shelter by day and scavenge dangerous ruins for resources by night. Your goal: keep your group alive until help arrives. Every choice matters.
Day-Night Cycle: By day, upgrade your shelter with craftable items. By night, search for wood, components, or medicine—but danger lurks everywhere.
Crafting System: Build tools (like crowbars), weapons, medicine, or even new workshops—like a Greenhouse for growing herbs—at various workstations to survive.
World Map & Exploration: Choose scavenging locations with varying risks. Encounter hostile survivors, traders, or those with requests that shape your plans.
Trade & Communication: Use the Communication Table to radio traders for resource trades or call for support.
Tactical Choices: Fight, sneak, or trade to avoid conflicts with rival groups. Crowbars can crack locks—or double as weapons.
Survival Management: Balance hunger, injuries, and your group’s unique skills to make the most of scarce resources.