Breakfall: Nuclear Winter
Our survival game is already playable with its core loop: build your shelter by day, scavenge resources by night, and keep your group alive. We’re choosing Early Access to gather player feedback and refine mechanics like crafting, exploration, and survival challenges. Our goal is to polish the experience and add new content based on what the community enjoys, ensuring a deeper, more rewarding game by full release.
Build and upgrade your shelter with workshops (e.g., Tools Workshop, Medical Workshop).
Some elements, like additional scavenging levels or fine-tuned balance, are still in progress, and we’re excited to improve them with player suggestions.
We plan for Early Access to last roughly 9-12 months, depending on development progress and player input.
We plan to keep the price affordable during Early Access to welcome early supporters. As we add significant content, like new locations or crafting systems, we may gradually raise the price toward full release to reflect the expanded game.