Carcassonne
The official adaptation of the famous board game Carcassonne! A modern classic tile-placement game based on the award wining game in which the players draw and place a tile with a piece of southern French landscape on it. The player can then decide to place one of his followers, so called Meeples.
New version of the muti-awarded game. Now in 3D. Includes improved IA, 3D landscape, new exclusive features.
Carcassonne is a modern classic tile-placement game based on the award wining game in which the players draw and place a tile with a piece of southern French landscape on it. The tile might feature a city, a road, a cloister, grassland or some combination thereof, and it must be placed adjacent to tiles that have already been played, in such a way that cities are connected to cities, roads to roads, et cetera. The player can then decide to place one of his followers, so called Meeples, on one of the areas on it: on the city as a knight, on the road as a robber, on a cloister as a monk, or on the grass as a farmer. When that area is complete, that meeple scores points for its owner. Each new game is a new experience thanks to the ever-changing landscape.
During a game of Carcassonne, players are faced with decisions like: "Is it really worth putting my last meeple there?" or "Should I use this tile to expand my city, or should I place it near my opponent instead, making it harder for him to complete his goal and score points?" Since players place only one tile and have the option to place one meeple on it, turns proceed quickly even if it is a game full of options and possibilities.