Carcassonne
Carcassonne to nowoczesne wydanie klasycznej, wielokrotnie nagradzanej gry polegającej na układaniu pól, w której gracze losują i umieszczają kafelki z elementami południowo-francuskiego krajobrazu. Na polu może znajdować się miasto, droga, krużganek, użytki zielone lub niektóre ich kombinacje i każde z nich musi być umieszczone obok kafelków, które zostały wcześniej zagrane w taki sposób, aby miasta były połączone z miastami, drogi z drogami, i tak dalej. Po ułożeniu pól, każdy gracz decyduje o rozstawieniu swoich pionków na jednym z nich: rycerzy w miastach, rabusiów na drogach, mnichów w krużgankach oraz rolników na trawach. Gdy obszar zostanie całkowicie ułożony, dany pionek zapewnia punkty swojemu właścicielowi. Każda kolejna gra jest nowym doświadczeniem dzięki stale zmieniającemu się krajobrazowi.
Podczas gry w Carcassonne gracze stają przed takimi decyzjami, jak: „Czy naprawdę warto tam umieścić mój ostatni pionek?” lub „Czy powinienem/powinnam użyć tego pola, aby powiększyć moje miasto, czy raczej umieścić je w pobliżu mojego przeciwnika, utrudniając mu osiągnięcie celu i zdobycie punktów?” Ponieważ gracze umieszczają tylko po jednym polu i mają możliwość położenia na nim tylko jednego pionka, mimo wielu opcji i możliwości dostępnych w grze tury przebiegają szybko.