Cassette Beasts
Collect awesome monsters to use during turn-based battles in this open-world RPG, now with online multiplayer mode. Combine any two monster forms using Cassette Beasts’ Fusion System to create unique and powerful new ones!
Welcome to New Wirral, a remote island inhabited by strange creatures you’ve only dreamed of, nightmares you hopefully haven’t, and a cast of brave folks who use cassette tapes to transform for battle. To find a way home you’ll need to explore every inch of the island, and record monsters to your trusty cassette tapes to gain their abilities!
Faced with the constant threat of monster attacks, the residents of Harbourtown, New Wirral choose to fight fire with fire. Record a monster to tape, then play it back to take on its form for battle!
Certain monster abilities can be used in human form. You’ll need these to help you get around, solve puzzles, and locate dungeons. Glide, fly, swim, climb, dash, or turn magnetic! Take on the Gauntlet – a never-ending battle mode where you’ll face fearsome enemies for precious material and glory!
Never fight alone! Form bonds, spend time together, and help your selected partner complete personal goals to become a better team. The strength of your relationship determines how well you’re able to fuse!
Take advantage of elemental chemistry to apply extra buffs or debuffs alongside your attack, or even alter your opponent’s elemental type!
Team up with a friend in local multiplayer to explore, transform, and fight together! Party up with Online Multiplayer to trade monster tapes, challenge your friends to 1v1 battles, and team up to take on powerful Rogue Fusion beasts for great rewards!