FINAL FANTASY XVI
An epic dark fantasy where fates are decided by mighty Eikons and the Dominants who wield them. This is the tale of Clive Rosfield, a tragic warrior who swears revenge on the Dark Eikon Ifrit, a mysterious entity that brings calamity in its wake.
Titanic Clashes - When rival Dominants come head to head, epic battles between their Eikons ensue!
Eikonic Action - Clive utilizes the powers of multiple Eikons in breakneck battle!
A plethora of powerful swordplay techniques and Eikonic abilities lie within Clive's remit—and it is up to you to decide which ones you wish to learn or upgrade. If you're having trouble choosing, upgrades can be unlocked automatically.
Story-focused mode is recommended for those players who are less comfortable with action games and wish to focus more on the game's story elements. In this mode, Clive will automatically evade some attacks, and epic Eikonic combos can be triggered with simple button presses. Action-focused mode, where Clive's every action is controlled by the player, is available for those who are confident in their skill—or want to test it.
・Weapon “Onion Sword” (Available for redemption from the System tab in the Main Menu upon reaching the main scenario quest A Chance Encounter.)