Firefighting Simulator: Ignite
Face unpredictable dangers, fight perilous fires, and save lives in Firefighting Simulator: Ignite.
UNITED AGAINST FIRE. Face unpredictable dangers head-on, fight perilous fires with your crew, and save lives in Firefighting Simulator: Ignite. Step into the boots of a U.S. firefighter in a sprawling city in the American Midwest, where every mission pushes your skills to the limit. Experience the rush of firefighting in stunning visual quality in an intuitive and cooperative multiplayer mode with 3 friends or with the help of your NPC controlled crew. Battle raging and dynamic flames, heat, and smoke – all simulated in real time. Cutting-edge physics & graphics systems powered by Unreal Engine 5 let you experience firefighting immersion like never before.
Over your career, you deal with a range of challenging situations, like trapped civilians, electric fires, flammable liquids, grease fires, backdrafts, flashovers, and explosions. Equip yourself with authentic firefighting tools, including fire hoses, saws, Halligan tools, axes, and extinguishers, and use faithfully recreated fire engines and ladder trucks. Use the right tactics and methods with precision to put out blazing flames. Each mission requires real-life firefighting strategies, such as ventilating to curb fire spread, cooling down overheated objects, sawing through obstacles, reducing air drafts, and selecting the proper extinguishing agent. But stay alert for signs of imminent danger, like thick smoke finding its way through closed doors and presenting the potential for a major disaster.
But don’t worry: you can learn how to fight fire and the use your tools properly back at the fire station hub, which serves as your headquarters between emergency operations. Relax between missions, inspect the large vehicle fleet that includes faithfully recreated trucks from Rosenbauer, and choose your next assignment.
So, when the emergency call comes in, make sure you get the job done by taking the shortest route to the emergency scene, fighting the fires, and saving lives together.