Frostpunk 2
Develop, expand, and advance your city in a society survival game set 30 years after an apocalyptic blizzard ravaged Earth. In Frostpunk 2, you face not only the perils of never-ending winter, but also the powerful factions that watch your every step inside the Council Hall.
Frostpunk 2 elevates the city-survival genre to a new level. Take the role of a Steward and lead your city through a cascade of calamities taking place in a postapocalyptic, snowy setting. Build large city districts with their string of endless needs and demands. Navigate through conflicting interests of factions that populate your metropolis. As the needs of the city grow and factional power at its core rises, only you can steer the society towards an uncertain future.
The world is overtaken by an ever present winter, which makes expansion of the city the only way for the survival of mankind. In order to grow, the metropolis needs resources like coal and oil, just like its citizens require food and warmth. In Frostpunk 2, it's your job to tackle this never ending circle of supply and demand.
Your city is divided into zones serving different purposes, such as housing or extraction. It’s up to you to build new ones and make sure that those already existing work in perfect unison.
In time, you will have to build places like City Hall or Research Institute. Inside these buildings, you will put forth laws and projects to ensure that your city develops in the proper direction.
To ensure that your city growth will not falter, you have to venture into the frostland. There, you can build extensive colonies that will provide all the necessary resources.
The number of your citizens steadily grows, making the task of governing them and satisfying their demands all the more challenging. As the Steward you will have to maneuver carefully across the interests of many groups inhabiting the city.
Your citizens can form communities and factions, each with different ideas for the city’s future. In the Council Hall you’ll put forth laws and negotiate them with the faction’s delegates.
Support of every faction inside the Council Hall costs dearly, as one’s faction ascension breeds discontent among others. That means you have to carefully think through every alliance.
The Research Institute is where you forge the city's future. Each new project must be entrusted to a faction, forcing you to maneuver and form strategic alliances.
People of your city want to have a voice in how you run things. Each faction has its own ideology and ideas for the future, yet they also have one thing in common - insatiable thirst for power. Choose your allies in the Council Hall wisely.
The story of Frostpunk 2 introduces a multi-chapter saga set in the frozen wastes. Spanning across the life of the Steward this campaign lets you feel the burden of leadership as you take the responsibility for thousands of lives. At the same time, the sandbox mode called Utopia Builder with infinite play time leaves you room for boundless social and infrastructural experiments.