Game of Thrones: Kingsroad
Explore the seven kingdoms that make up Westeros in the vast open world of Game of Thrones: Kingsroad. Discover vivid landscapes, massive cities, backwater towns, untamed wilderness, and the people that inhabit them.
Roam about iconic regions and locations. Take in everything from the splendor of King’s Landing to the frigid unease of Castle Black, located at the foot of the 700 feet tall Wall that stretches along the northern border of the Kingdom of the North, protecting the realm from horrors that lurk beyond.
Forge your own legacy as an illegitimate child from a small noble house in the North, House Tyre. Thrust into action by the death of your brothers and the looming threat of winter, you must embark on a mission to restore your house to its former glory.
Solidify your political position, navigate the complex power struggles between the noble houses of Westeros, and seek out what allies you can, all while aiding the Night’s Watch in their preparations for the final confrontation with the White Walkers and their army of the dead that awaits just beyond the Wall.
Featuring fully manual controls, dodging, parrying, and emphasizing impactful and exhilarating swordfights, the game’s combat is designed to immerse players in intense and meaningful battles, allowing them to experience the thrill of combat as if they were part of the Game of Thrones world.
Combat requires careful control and strategy as players dodge and counter opponents’ attacks, analyze their patterns, chain attacks and use unique skills to create strategic, skill-driven gameplay.
Game of Thrones: Kingsroad features three distinct classes, inspired by the iconic archetypes established in the original series: Knight, Sellsword, and Assassin.
Each class comes with its own unique strengths and weaknesses, combat mechanics, and skills - enhancing the depth of each combat encounter and providing players with the options they need to play the combat style they prefer.
Defeat them alongside other Lords in the weirwood forest to earn generous rewards and craft high-end gear.