Genesis of a Small God
Discover a wide variety of miracles. From the fireball that can burn an entire forest to summoning the rain that will grow the flora around, this game offers many different miracles. As you keep playing, you can unlock even more impressive miracles like throwing meteors or resurrecting the dead. You can even share them by ordaining priests.
Meanwhile the villagers will try to build and improve their village. You can influence their actions by terraforming the ground. And help them gather the necessary resources and even help them build their little economy. You can’t directly choose the building. But you can destroy any building you don’t agree with.
Protect your people from many dangers, from the horde of undead to abductions by an alien spaceship. There is never a dull moment. The game regularly triggers random events. You must react to those events or suffer the consequences. From invasive plants to strange astrological occurrences, you never know what’s going to happen.
The game is meant as a relaxing experience. You can always restart on a new island. You keep every unlocked power. You control the difficulty of the game to fit your play style. You can choose to play a stress free experience without any random event. Or you can choose a nightmarish experience where you are expected to solve multiple problems happening at once.