Why Early Access ?
Early access is a great opportunity to connect with the community, to gather feedback and identify issues before launching the game. As a solo developer it’s easy to get blinded when working on your own game. Having a varied group of enthusiasts providing feedback is invaluable. It’s a way to gauge the popularity of different elements of the project so I can avoid spending time on undesired features and focus on what the players actually want.
The game is already quite playable for hours, but there may be some imbalances or bugs.
Until I am satisfied with the state of the game! My target is less than a year, but it may take longer depending on how many new ideas emerge from the early access feedback.
I don't really have a set schedule in mind; it will probably depend on the effort required to complete whatever new features I'll be adding. In practice, it will most likely end up being between weekly and monthly updates.
I will do my best to keep the saves compatible between updates, but I can't guarantee it. If I completely overhaul existing systems, it would take too much time to ensure such compatibility.
The price of the game will experience a slight increase upon release. This is my way of showing gratitude to those who have provided feedback and are willing to purchase the unfinished game.