Kerbal Space Program 2
Early Access games are still under development and may change significantly over time. As a result, you may experience unforeseen issues or completely new gameplay elements while playing this game.You can play now to experience the game while it's being built or wait until it offers a more complete experience.Kerbal Space Program 2 is the sequel to the acclaimed space-flight simulation game Kerbal Space Program. Enter the next generation of space adventure with exciting new parts, stunning visuals, fully revamped UI and Map View, and rich new environments to explore.
Releasing in Early Access as an homage to the original game’s launch, KSP 2 will allow players to see features as they are built and provide feedback to shape this exciting game through development. New features will periodically be added through Early Access that will captivate veteran and returning players, as well as usher in a whole new wave of Kerbonauts to the ingenious and comedic world that has entertained millions.
Major upgrades during Early Access: Get a front-row seat as major new systems come online, including the addition of new star systems, interstellar travel technologies, colonies , multiplayer, and more . Become part of the development process by contributing feedback throughout the Early Access period and be the first to play exciting updates the moment they are released.
Improved onboarding: Kerbal Space Program 2 will create a whole new generation of spaceflight experts who will find themselves accidentally learning the fundamentals of rocket science . New animated tutorials, improved UI, and fully revamped assembly and flight interfaces allow both experienced and novice players to quickly put their creativity to the test without sacrificing any of the challenge from the original game.
Customizable parts and new space-flight technology: In Kerbal Space Program 2, the astoundingly inventive creations that KSP is known for will be taken to a whole new level. Players will be delighted and challenged by a new generation of engines, parts, fuel, improved variants, procedural parts systems, and much more. The overhauled vehicle assembly interface includes part sorting and a blueprint view for making precise adjustments. And of course, new part coloring allows you to customize your creations like never before.
Rich new environments to explore: Unprecedented detail, variety, and realism make each celestial body a rewarding destination. Clouds, atmospheric scattering, and an all-new terrain system combine to take your breath away, from ground level all the way to orbit!
New tools to optimize your exploration of the universe: Along with other massive new UI/UX improvements, you can now use time warp while accelerating and plan complex maneuvers with ease using the new non-impulsive maneuver planner. New sphere of influence and atmosphere indicators take the guesswork out of interplanetary maneuvering!