Macabre
Experience the bone-chilling terror of single-player horror games in an electrifying co-op adventure with Macabre! Jump into a stunningly realistic and immersive experience that will transport you and your friends to mysterious and haunting locations. You'll need to complete brain-teasing puzzles while avoiding spine-tingling creatures if you hope to progress and uncover the secrets of this twisted world.
As winds howl and snow falls heavily across an abandoned eco-retreat, you and your team brace yourselves for what lies ahead. This is no ordinary investigation - tales of strange and unnerving occurrences in the area have become the stuff of local legend, and it's up to you to uncover the truth. But as you venture deeper into the mountains, you soon realise far darker forces are at play.
Macabre features rich lore with unforgettable characters you'll need to assist if you and your party hope to uncover the secrets at the heart of this captivating universe.
The fear of the unknown is what makes for a truly terrifying experience. In Macabre, everything from maps to objectives and puzzles are entirely randomised. To make matters worse, your actions will directly impact the monster's behaviour, making them even more unpredictable. So every time you play, you'll never know what unique set of challenges await.
You'll need your wits and courage to survive the horrors lurking in the shadows. From cunning creatures that stalk and toy with you to puzzles and challenges that will test your limits, every step brings you closer to the brink of madness. And with up to 4 player co-op, you'll have to decide whether to stick together or risk going alone.
As the tensions rise and the terror deepens, will you cling to those around you for safety and support, or will the fear drive you to betray them for your own survival? The path to salvation is uncertain, but one thing is sure: the nightmare of Macabre will test your courage and loyalty to the limit.
No haunted house. Or creepy asylum. But a fresh take on the genre that explores unchartered territory. Moving beyond cheap jump scares and gore, Macabre will create an immersively terrifying and profoundly unsettling atmosphere that gets your heart pumping and your hairs on edge.
Macabre completely supports diehard horror fans, with maps that scale to the number of players. We just think you'll stand a more of a chance in company.