Early Access- What is included in Early Access?
The Early Access version of Mautix includes core features such as creating and managing your own digital gallery, browsing and interacting with other galleries, and enjoying the immersive environments we've created. The content also includes one gallery type and two environments to choose from, along with various decorative items for customization. We will continue to update and add more selectable content.
Currently, Mautix is in its initial development phase, featuring essential functionalities such as gallery creation, viewing, and social interactions. While the experience is polished, players may encounter minor bugs, and ongoing changes will continue to improve the game.
The timeframe for Early Access is currently uncertain. The Early Access phase allows us to conduct bug testing on the core features and gather player feedback to enhance the user experience. Additionally, we want to expand the content—currently, we only offer a limited number of gallery types, environments, and decorative items. We aim to have a significant variety of items available for players by the full release. While the experience is polished, players may encounter minor bugs, and ongoing changes will continue to improve the game. The main gameplay experience during Early Access will be similar to the full release.We expect Mautix to remain in Early Access for approximately 6-12 months. This timeframe will allow us to gather valuable community feedback, make necessary adjustments, and expand the game's features for the full release.
All core user progress in Mautix is saved in our backend database. Even after the Early Access phase ends, we will not delete user progress. The save files on the user's local machine are currently used to store temporary gallery layouts and character-related content, which can be manually backed up by the user. We aim to ensure that player progress is preserved during updates. However, as this is an Early Access title, there is a small possibility of progress resets if major changes are needed. Players will be informed in advance if such situations arise.
Yes, the price will increase slightly after Early Access ends. The current version is priced to encourage early supporters while we continue to improve and expand the platform. Future updates will bring more customization options and content. If you're curious, now is a great time to join!
Absolutely! Players can provide feedback and report bugs via email or by joining our Discord community.
No. There are no additional purchases required or offered during Early Access. All core features are included. We may consider optional content after the full release, but the base experience will remain complete.