Nova Roma
The glory of Rome is at your fingertips in this city-building game where you must appease the gods, enact laws, and develop complex supply chains to meet the needs of your citizens.
As the once-great Roman Empire falls into decadence and decay, you lead a small band of citizens in search of new lands hoping to build Nova Roma – a bastion for all that was once good in the Empire. Starting from a humble village, you must appease the gods with grand temples, sate your citizens’ many needs, and build a society that will be the envy of the world for millennia to come.
A wise city planner knows how to harness the world around them. Erect massive dams and aqueducts to control the flow of water as you reshape the land into artificial watersheds and reservoirs, paying close attention to how your actions impact soil fertility, or how a particularly rainy season might flood your city. Seek distant resource deposits and build infrastructure to transport raw materials and processed goods across massive stretches of untamed territory. Will you strike a delicate balance between the growing urban sprawl of your city and the risks of rapid expansion? Or will your hubris risk the wrath of the gods and nature itself?
Contend with a growing list of needs and desires as more people flock to your city – from pottery and wine to bread and games, it is your responsibility to keep the people happy and safe. Watch them grow into artisans, gladiators and thespians, and guide them through life as they spend their days toiling, and their nights enjoying the fruits of their labor.
As you consider matters of taxation and technological advancement, do not forget the powers that stand above you - build grand temples to the gods, avoiding their wrath and seeking their blessings to bolster your capabilities and ensure the continued prosperity of Nova Roma.
Featuring intricate water and weather simulations and the ever-present threat of divine intervention, Nova Roma explores the cultural, and social trials of the era. Take charge of your small Roman town and grow it into a bustling metropolis that will stand the test of time!