Outward Definitive Edition
In Outward, the cold of the night or an infected wound can be as dangerous as a predator lurking in the dark. Explore the vast world of Aurai solo or in Co-op. The Definitive Edition features both DLCs and quality of life improvements.
If you own the base game and The Three Brothers DLC on PC, you can redeem a free digital copy of Outward Definitive Edition.
It is not just a visual overhaul, but naturally combines the new mechanics and features from Outward and both DLCs, The Soroboreans and The Three Brothers, to make it feel like a brand new experience. Beside the new weapons, dungeons and DLCs unique mechanics, you can also expect quality of life improvements. Adventurers, now is your best chance to explore the world of Aurai!
Outward delivers an immersive RPG experience coupled with survival gameplay, offering a deeply-rewarding challenge for the most avid gamers.
As an ordinary adventurer, you’ll not only have to hide or defend yourself against threatening creatures, but also brave the hazardous environmental conditions, protect yourself against infectious diseases, make sure you get enough sleep, and stay hydrated. Embark on perilous expeditions across untamed lands to reach new cities, undertake varied missions and discover hidden dungeons crawling with formidable enemies.
In order to survive in the dazzling yet deadly world of Aurai, you’ll have to be cunning, clever and prepared. Devise diverse strategies to defeat your foes and don’t neglect your basic needs, sharing your journey with a friend, locally or online.
Create your own landmark in Aurai by helping the population to survive in this ruthless world! With the new City Building mechanic, you are part of rebuilding the Refugee Camp into New Sirocco.
Armor up and get stronger as you can enhance your weapons, trinkets and armors through the enchanting system! From increasing damage, weather resistance, elemental damage, personalization and even more, you will find your perfect enchantment among over 85 recipes.