Permafrost
Early Access games are still under development and may change significantly over time. As a result, you may experience unforeseen issues or completely new gameplay elements while playing this game.You can play now to experience the game while it's being built or wait until it offers a more complete experience.You are a “Rook”; an engineer with the skills to rebuild, but little wilderness experience, drawn into this frozen, unforgiving world by a radio signal from a long-lost friend.
Experience a grounded, story-driven open-world survival set in a near-future Earth locked in endless winter after a series of catastrophes that culminated in the shattering of the moon. As a solo player or together with up to 3 friends, explore frozen cities and wilderness, survive brutal weather, navigate faction-controlled territories, hunt, scavenge, craft, and build a network of shelters to endure this post-apocalyptic world.
The cold is alive and ever-present. Frostbite, storms, and creeping chill shape every journey, turning preparation, shelter, and timing into matters of survival.
Traverse a frozen open world where city ruins fade into wilderness. A tense, grounded survival experience shaped by silence and scarcity - no constant gunfire, no fantasy tropes. Just winter, isolation, and resolve.
Progress is earned through exploration and adaptation. Restore abandoned shelters, repair broken machines, and reclaim fragile technology to push deeper into the frozen world.
Your loyal dog companion stands with you when the cold turns everything else silent. Rescued from the ruins, your dog scouts ahead, warns of danger, carries supplies, and keeps you grounded when the silence gets to be too much.
The cold doesn't care how many of you there are. Play solo or survive alongside up to 3 friends, building shelter networks, dividing responsibilities, and playing to each other's strengths. Co-op doesn't simplify the world; it just means you don't face the cold alone.