Phantom Breaker: Battle Grounds Ultimate
Phantom Breaker: Battle Grounds Ultimate is a side-scrolling beat-'em-up with the heart of a fighting game, showcasing nostalgic pixel art and the latest cross-platform online multiplayer. Experience the biggest and most expansive entry in the "Phantom Breaker: Battle Grounds" series to date!
Follow four cuties who pack a punch—Mikoto, Waka, Itsuki, and Yuzuha—as they hack and slash their way across parallel worlds to rescue Nagi, who has been spirited away by the villainous Phantom.
Battling through eight action-packed stages, they take down the legions of Phantom’s minions standing in their way. The game features diverse combat mechanics reminiscent of a fighting game, with strategic action and intense encounters. As players defeat enemies, they level up and earn points to unlock new skills, adding a growth element to the gameplay.
Level up both your characters and your skills, rescue Nagi, and return to your world!
Gameplay has been rebuilt from scratch in Unreal Engine 5, giving smoother gameplay, flashier special attacks, and an enhanced online experience.
Enjoy local multiplayer with up to four players in co-op or versus modes. Online multiplayer allows for up to six players in co-op and up to eight in versus mode. With cross-platform online play, team up with or face off against players from around the world!
Take on the role of powerful adversaries from the Phantom Breaker: Battle Grounds universe. A total of 38 characters are playable! Unlock them for co-op and versus modes by completing Story Mode and watching the end-roll. From the biggest baddies to minor grunts, a wide variety awaits!
Players can choose an all-new soundtrack composed by all-girl J-rock band The Phantom Breakers or the classic versions from the original games.
The mysterious man, Phantom, has been operating in the shadows in order to regain his immense powers, which have been sealed.
He granted a weapon called FA (Fu-mension Artifact) to young talented individuals, and enticed them into battle by promising them to grant their wish if they win in battle.
This is because the clash between the FAs will generate a distortion in space and time, creating an opening that leads to an alternate world. This opening will eventually unseal his powers.