Planescape: Torment: Enhanced Edition
Planescape: Torment: Enhanced Edition revives the award winning 90s RPG with fresh updates for modern players. Dive into this story-rich classic filled with strange magics, peculiar characters, and Dungeons & Dragons locations across the multiverse!
Released to widespread critical acclaim in 1999, Planescape: Torment won RPG of the Year from multiple outlets for its unconventional story, characters, and rich gameplay.
Character creation is just the beginning. The Nameless One can change his class, alignment, and even gain new abilities based on your choices.
Encounter personable items, philosophic undead & rat hiveminds while walking the planes with the oddest collection of allies ever seen in an RPG.
You are the Nameless One, a hulking figure covered in scars and tattoos collected over the course of countless lives—none of which you can remember, but are now coming back to haunt you. You are prodded awake by Morte, a floating skull and keeper of secrets, to embark on an adventure taking The Nameless One from the dirty streets of Sigil into the mysterious Outer Planes and even into the depths of Hell itself.
Portals riddle the planar metropolis of Sigil, providing access to anywhere in existence, but only if you have the proper key. Known as the "City of Doors," Sigil is a neutral ground where demons, devas, and races from across the multiverse gather under the watchful shadow of the Lady of Pain, the city's enigmatic ruler. This is a place where the word is mightier than the sword, where thought defines reality, and belief has the power to reshape worlds.
In your search for answers, you'll find companions matching the bizarre nature of the planes: a chaste succubus who can kill with a kiss, a confused crossbow-wielding cube, a suit of armor animated by a spirit demanding JUSTICE, and more. With these companions and others at The Nameless One’s side, you will explore worlds in search of answers, all to discover that some destinies cannot be escaped and some memories cost more than even an immortal can bear.