Planet Zoo 2
Build a wilder world in Planet Zoo 2. Create distinctive zoos around the globe filled with awe-inspiring animals, including fully aquatic and flying species, before taking your experience beyond the zoo to release your animals into expansive Wildlife Reserves.
Build a wilder world in Planet Zoo 2 – the sequel to the beloved zoo simulation game. Let your creativity soar by constructing and managing distinctive zoos around the world, full of awe-inspiring animals, including fully aquatic and flying species for the first time. Plus, take the next step in animal conservation and release your species into customisable, expansive Wildlife Reserves.
Discover a diverse roster of animal species, each with their own needs & behaviours. New faces join familiar favourites like the Lion and Western Chimpanzee to create iconic zoo rosters in jaw-dropping detail.
Construct beautiful habitats for your animals to thrive in as they interact with the world around them in authentic ways. From authentic herding behaviours to grazing on the vegetation you provide for them. Experience a generational leap of animal detail and immersion with incredible natural movements and expressive emotions that bring each animal to life like never before.
Prepare your diving suit! Fully aquatic species make a splash in their stunning debut! Build custom spectacular freshwater or saltwater aquariums to home an exciting line-up of delightful swimming animals. A new world beneath the water awaits, filled with colourful shoals of fish, Blacktip Reef Sharks, Hawksbill Turtles and so many more!
Soar to great heights with a diverse mix of bright & brilliant fully flying birds including the vibrant Toco Toucan and majestic SecretaryBird. House your birds in fully customisable aviaries built from barriers, support poles and dynamic mesh covers, allowing them to fly freely and safely. Observe their dynamic behaviours on the ground and in the sky as they glide around unique habitats.
Conservation goes beyond your zoo! Take on global conservation projects and meet specific requirements to release your animals into fully customisable, expansive Wildlife Reserves across the globe in living ecosystems created by you.
Build the zoo of your dreams across multiple globe-spanning biomes, with four brand-new scenery themes covering iconic architecture from around the world and five returning themes from the original Planet Zoo, providing you with an expansive library of scenery items to build/create with.
Effortlessly design your zoos using a range of ready-to-place blueprints or get creative with the Planet franchise’s iconic piece-by-piece construction tools to bring your own ideas to life.
Delve into every detail with scaling, flexi-colour & easy-to-use pathing systems, together with new foliage and terrain brushes to make grand changes to your zoos and Wildlife Reserves.
Construct perfect habitats for appealing animals to bring in guests, boosting your zoo’s rating and earning money to fund further expansion.