PROPHUNT
The ultimate Prop Hunt experience. Hide among the many objects that make up the world or find the impostors hiding among the objects.
As a Prop, use the environment as your playground to deceive your enemies. Use your camouflage abilities to blend in with objects. Use your abilities strategically to survive as long as possible.
As a Hunter, relentlessly track down and harass the Props. Coordinate your search to flush out the impostors. Choose how to play with your abilities: from a more aggressive style to a more thoughtful one.
The world has descended into global geopolitical chaos. Following the expiration of the 1959 Antarctic Treaty, coupled with the significant depletion of the world's oil resources, the major military powers have engaged in all-out war for control of the White Continent's oil, leading to the near-total collapse of governments. Private companies—all militarized—now dominate what remains of the world and battle each other over polluted territories unsuitable for human life, often using machines and robots.
Play as rival agents of these corporations in their private wars across the globe: from the rooftops of abandoned cities, through deserted industrial zones, to nuclear bunkers.
Face your opponents in first-person view: a fluid, modern, and tactical shooting system designed to give Hunters the thrill of the best FPS games.
Map selection, game mode, number of players, beta features, AI players, match duration, hiding time, number of rounds, private matches... Everything is customizable so you can create the gaming experience that suits you best.
Player distribution: Lots of Hunters for a few Props? An army of Props at the mercy of a few Hunters? Or balanced teams? Let your desires dictate what your games will look like.
When creating a game, you can choose to enable certain beta features. These features are still in the testing phase, but you can already enjoy them and give us your feedback to help us build the best game possible, together!
“The more, the merrier.” But sometimes it's hard to invite more than a dozen friends to play with you. That's why you can fill in the missing players with AI players, even in multiplayer games!
Assault rifle or shotgun? Fragmentation grenade or claymore? Which ability should I choose to specialize my playstyle? It's not an easy choice... Updates will only expand the arsenal of new weapons, abilities, and cosmetics.
Your friends don't have the game on the same platform as you? No problem, you can still play together!