Rough Justice: '84
Do what it takes to make your fledgling security agency thrive in this 80s noir crime bustin', dirty crossing, vengeance-seeking board game inspired strategy game with dice and cards.
Each agent has 5 stats with different values, ranging from 0 to 5. The value corresponds to the number of dice allocated when performing a stat roll.
Some cases offer diverse and immersive gameplay with genre and era-specific puzzles (read: mini-games). They are a mixture of cryptograms, digital and analog mechanics: reflex-based as well as mathematical challenges.
By using cards, stat values are temporarily increased for dice rolls. Gear Cards have a tier value which indicates the rarity of the card, as well as a durability factor, indicating the total amount of uses the card has before it is removed from the inventory.
To root out the cancer gnawing at the city, use all the power and resources available to you: from your agents and era-accurate surveillance technology to friends in high places.
But look out – behind the curtains of this struggle for justice, a much bigger story is playing out. A secret organization with grand ambitions spread its influence over Seneca City, and it has you in its crosshairs.