Samsara
Samsara is a souls-like action RPG based on Buddhist mythology. The story is based on The Tibetan Book of the Dead, which explains the experience of consciousness in the “Bardo” - an intermediate state between death and rebirth. In this state, you are trapped in the mysterious and deadly afterworld of Kamadhatu, where death is not the end. You have 49 days to find a way to escape Samsara, or be trapped in the endless cycle of death and rebirth to which all life is bound.
In the intermediate state between this life and the next, await strange and terrifying visions that reveal to you the true nature of reality: impermanence. Are you enlightened enough to recognise the true nature of reality and reach Nirvana?
In the dying recesses of your mind, endlessly pressured by an imagined world that seeks to destroy you, will you learn what it takes to reach Nirvana, or will you be trapped forever, born again into endless suffering?
Samsara is a game of cycles that fuses Buddhist themes with souls-like gameplay in a tight and replayable action-adventure RPG. In Buddhism, Samsara is the cycle of death and rebirth to which all life is bound. Your ultimate goal is to escape from this cyclic existence - to escape Samsara.
Rebirth
Everything in Samsara is bound to a cycle of life, death and rebirth - from your avatar to the world itself. Through the Karma system, you will reincarnate as different avatars after death, based on the actions of your past life. Death is not defeat in Samsara, but it is how you progress, grow and succeed.
Choices in combat, dialogue and exploration grant you both positive and negative Karma, which crystallises into Karmic Seeds (experience points) upon death, which you can spend to upgrade your stats, unlock new abilities, or acquire equipment to aid you in your next life. Death is not the end.
Upon death, the karma gained in your previous life results in your rebirth as one of 7 different avatars that span the range of karmic balance.
Death is not the end. Choose the path of violence or that of pacifism, to end conflict decisively and reap the Karma of your actions.