Strings of Fate XI: Magic dream
Party-based RPG. Five strangers, bound by shared dreams, are drawn together by an unknown force. Lead your party through a hand-crafted world: forests, deserts, swamps, mountains. 17 dungeons, 160 quests, thousands of items. Over 600 NPCs. The fate of Lithea is in your hands.
Strings of Fate XI: Magic Dream is a party-based RPG set in a hand-crafted world.
Long ago, Litéa was a flourishing planet. Humanity had nearly conquered time and disease, and ships were launched into space to find others like them. And they found them. But the response did not come from friends. A technogenic signal attracted the attention of what humanity came to call Evil, and its power — "MAGIC" — Materially-Aggressive Generation of Other Phenomena. The world collapsed. Hordes of monsters from other worlds poured through rifts in space.
Five scientists managed to seal the source of Evil deep underground. But magic remained. Its currents still permeate Litéa to this day. And the monsters did not disappear — they spread across the planet everywhere: in forests, swamps, mountains, and ruins.
Technology has been forgotten. People have learned to survive and coexist with magic. Kingdoms wage war, monsters prowl the roads, and the ancient Evil, imprisoned in the depths, is beginning to stir. Its servants seek a way to free their master.
And at this time, five strangers begin to see the same dreams. They do not know each other, but the dreams lead them along the same path. Who is sending the dreams? Why? The answers are hidden in ancient prophecies, dungeons, and magic that has yet to be understood.
Each has their own story, personality, and goals. They will argue, joke, support each other, and change throughout the game. You control not just heroes — you control a living party.
Six square kilometers of open territory. Forests, deserts, swamps, mountains — biomes that transition seamlessly, creating a living and diverse landscape. Seventeen dungeons. One hundred and sixty quests. Over six hundred NPCs with their own stories.
Time of day, changing weather, hunger, and fatigue all affect what happens. Shops operate on a schedule, horses and boats run on a timetable, and some quests are only available at certain hours. Litéa does not wait — it lives its own life.
Everything classic RPG fans love is here: seven schools of magic, dozens of spells, many weapon types and armor sets, thousands of items and artifacts. But Strings of Fate XI does not simply copy the past — it builds upon it.
Interactive world: logic puzzles, unusual objects, collecting, gathering. Every object demands attention and a solution.
Living dialogues: party members talk to each other, react to events, and change their relationships with one another as the game progresses.