Will a turn-based combat mode be introduced?
At the moment, the possibility of turn-based combat is being explored. Currently, combat and movement take place in real time, but when you open the inventory or the spellbook, the world freezes. This gives you the opportunity to use the necessary items from your inventory or select a spell for later use without fear of being killed. As soon as the inventory/spellbook window is closed, the world "unfreezes" and combat resumes. To clarify: if an enemy has already started an attack, they will complete it, even with the "freeze" taken into account — i.e., projectiles already fired will continue their flight, and an enemy who has begun a swing will finish the blow before freezing.
"Magic Dream" – introduction to the world of Lithea, forming a group of heroes capable of confronting awakened evil.
"Legends of the North" – the fight against evil, intrigues/wars/politics of the kingdoms and races inhabiting Lithea.
"Other Side of the Mirror" – chaos and the final battle with evil. In truth, nothing is as it seems.
"Night Dream Studio" is a team formed by people who love games with all their hearts. The studio was founded within the company "MIRTEK" which specializes in developing software and hardware for the energy sector. At the start of development, the team consisted of just 4 people, and after 2 years it was reinforced with 5 more specialists in various fields. The team is currently focused on creating the game "Strings of Fate", but other projects are planned for the future as well.
"Strings of Fate" is a blend of classic party-based RPG and first-person action, with its own unique traits.
The world of "Lithea" is a vast, fairy-tale world that lives by its own laws, at its own pace, filled with a spirit of adventure and excitement.
A multitude of mysteries, hidden paths, and secret locations — a paradise for exploration enthusiasts.
A huge number of items with various modifiers allows you to assemble the team of your dreams. A band of five warriors armed with swords and axes, or mages incinerating everything with a single word. Or perhaps agile hunters clad in plate armor and armed with a lute, or a group of grand masters of meditation exploring ruins wearing nothing but a miner's helmet. The game doesn't restrict you — it gives you room to experiment.
"Strings of Fate" doesn't play the game for you by showing markers for quest objectives or paving the way to your destination. On the contrary — you write your own story, explore the world, talk to its inhabitants, mark interesting places on the map. Chart your very own adventure route!
We in the team firmly believe: music is not just background, but one of the main pillars of immersion in the game's world. We didn't have our own composer, so we started looking for someone capable not just of writing a melody, but of hearing how Lithea itself "sings".
And then, as if by a twist of fate, we came across ready-made music packs that hooked us from the very first notes. We immediately contacted the composer who wrote them — and to our delight, she agreed to collaborate. Wiktoria Zac, a talented Polish composer, took all our wishes into account and wrote an exclusive main track for the game, which can be heard in the start menu. The rest of the soundtrack is also her work, which we acquired as a collection.