Sunward is a deep systems game, and the best balance and pacing come from real players. Early Access lets us tune the economy, difficulty, and late-game flow with community feedback, and add content alongside the people playing it.
We plan to add more content depth (goods chains, modules, events, scenarios), a tuned balance/difficulty curve, expanded localization, more achievements, UI polish, and quality-of-life from player feedback.