Tails of Iron 2: Whiskers of Winter
Traverse a war-ravaged land in Tails of Iron 2, sequel to the critically acclaimed action-RPG. As Arlo, heir to the Warden of the Wastes, adventure through harsh northern lands, home to giant beasts and ragtag bandits, in an epic quest to overcome an ancient, blood-starved evil.
Just as the Rats of the South start to piece their lives together, following the great war between Rodent and Frog, an old and unspeakable evil stirs in the North; wings black as death; fangs sharp as steel; and a thirst for blood rivalled only by their insatiable hunger… for vengeance.
The time for heroes is over. For the Kingdom needs a warrior; forged of the North and as cold as the snow that shrouds these lands. A rat… carved from iron.
Fully narrated by RPG-legend, Doug Cockle, prepare to embark on an epic adventure across the northern realms of the Ratdom; an expansive, frost-bitten land on the brink of all-out war.
Track down and defeat the legendary monsters of this realm, and be rewarded with rare resources with which to craft devastating equipment. But be warned, these colossal creatures won’t go down without a fight… and then some.
The lands of the North are a perilous place, so you’ll need to master the fast, challenging combat for any chance of survival. Evade attacks with a dodge roll, nail split-second parry bashes, and unleash an array of gruesome executions.
As Warden of the Wastes, defending your lands is only half the battle. Construct and upgrade your settlement with hard-earned gold to gain access to more powerful items from the Smithy, tastier meals at the Kitchen, a wider range of powerful traps from the shoppe, and more!
Unlock the devastating ‘Elementa’ sorceries of Electric, Poison, Fire, and Ice in an all-new magic system. Bestowed upon you by the gods themselves, these arena-devastating powers can quickly turn the tides in battles.