TerraTech Legion
A swarm of AI bots is tearing across the galaxy, assimilating everything in its path. As a maverick Tech jockey with nerves of steel, it's on you to clean up the carnage. Build something fast enough, mean enough or heavy enough to push back, then smash it all into scrap.
TerraTech Legion is a bullet heaven from Payload Studios, the team behind the original TerraTech. It takes the block-based vehicle building the series is known for and drops it into a roguelite full of swarms, bosses, and bad ideas worth trying.
With 200+ blocks across weapons, propulsion and utility, there’s no shortage of wild ideas that just might work. Wheels, boosters, buzzsaws, orbital lasers - snap them together however you like. Each of the four TerraTech Corporations brings its own set of blocks and abilities to the table, so your starting point shapes what you build and how you fight.
How it all comes together is up to you. Stack on the weapons and you're a rolling gun platform. Go heavy at the front and you're built to ram. Pile on the boosters and you're fast, fragile, and hard to catch. Where you put things matters - weight, balance, and whether you can actually steer it all come into play.
Jean Pierre hits hard and keeps on hitting - built for impact and impossible to slow down. Mikela plays the odds by stunning enemies and rerolling her luck until the rarest blocks fall her way. Sam phases through enemies and doubles down with critical hits. Cepheid drifts through the battlefield leaving a trail of plasma in her wake. Each character comes with their own starter build and playstyle - find the one that fits how you fight.
How long can you last? Drop into an endless onslaught of Legion bots and bosses with no checkpoints, no campaign and no way out. Just you, your build, and your high score.