The Last Caretaker
Explore a drowned Earth, restore lost systems, and raise the last human seeds in this first-person survival-crafting adventure. Build, scavenge, defend, and launch humanity back to the stars.
You awaken as the last active Caretaker, a machine built for one purpose: save humanity. Across a vast ocean covering the ruins of Earth, you must recover human seeds, restore the Lazarus Complex, and prepare the next generation for launch into orbit.
The Last Caretaker is a first-person survival-crafting game about systems, choices, and purpose. Every resource matters. Every structure has a reason to exist. Every success gives humanity one more chance.
Recover human seeds and return them to the Lazarus Complex. Manage their growth, restore memory data, and prepare them for life beyond Earth.
Scavenge abandoned facilities, dismantle wreckage, and recycle materials into tools, weapons, power networks, and essential modules. Restore the machinery needed to keep the mission alive.
Rogue machines, hostile systems and the world itself will push back. Repair and maintain, upgrade your equipment, and protect what remains.
Restore ancient launch infrastructure, chart the ocean, gather resources and memories, and send the humans you raised into orbit. The mission is not survival for its own sake. It is a continuation.
Explore silent Sanctuary docks, Refuel Outposts, Underwater cities, and long-forgotten Seed Vaults. The story is uncovered through places, logs, memories, and the remains of a civilization that tried to outlive its own world.