The Last Caretaker is already fully playable and has a strong foundation in place. We’re using Early Access to expand the world, deepen its systems, and refine the experience with direct input from players.
We plan to stay in Early Access for at least 12 months. The timeline will depend on development progress and player feedback. Our priority is to build a polished and immersive experience, and we’ll take the time needed to ensure it reaches its full potential.
We plan to continue adding meaningful content and improvements, including new locations, systems, vehicles, story content, and broader world depth. As importantly, we’ll keep improving performance, stability, balance, and usability as the game evolves.
This is not a prototype. It is a playable and substantial version of the game that will continue to grow during Early Access.
The current price reflects the game as it exists today. As the scope expands through future updates, the price may increase.
Player feedback directly shapes the game. We use community input to improve balance, systems, usability, and future priorities. If you want to be part of that process, join us on Discord or in Reddit discussions.