In addition to the original content of theHunter: Call of the Wild, the Silver Bundle also includes the frozen Medved-Taiga reserve, as well as the Vurhonga Savanna reserve. Explore reserves in All Terrain Vehicles, camp out in the wild using tents and ground blinds, and select between a wide range of specialized weapons.
Explore 100 square miles (256 square kilometer) of varied terrain, ranging from the open farm fields and dense forests to frozen tundras and the savanna. The vast world of theHunter: Call of the Wild is split up into separate and distinct hunting reserves, each one filled with surprises and memorable moments.
Take on missions and challenges from the locals, or go off the beaten path. Discover lookouts, hunting towers and outposts. Tired of walking between your hunts? Get the ATV Saber 4x4 and drive around! Exploring the open world has never been more fun.
With it’s 4 diverse reserves and national parks you will encounter 25 species to hunt (and we keep adding new ones) each providing its own challenge. From the classic and most popular medium game like whitetail deer to big game like Bears and Elks. Track the ever elusive Lynx in frozen forests of Medved-Taiga, take to the skies in Hirschfelden and bag some goose or meet the cape Buffalo while you explore the hot Vurhonga Savanna.
Equip yourself with rifles, handguns and bows and customize them with scopes and different ammunition types. Find and master your favorites. Practice and steady your aim at the shooting range. Develop your character by unlocking various skills and equipment. Learn how to use callers and scents, but above all else, study your prey: pay close attention to animal behavior, traits and patterns of movement. New to hunting? Not a problem. Intelligent systems will aid and assist to make sure you get the most out of your hunt, whether you’re a hopeful novice or grizzled veteran.
In addition to its rich single player experience, theHunter: Call of the Wild offers unique multiplayer options. Join up to 8 friends (or complete strangers!) in cooperative and competitive modes. Enjoy a wide range of in-game challenges and events, with the Hunt Club. Take part in daily, weekly or community events to earn in-game rewards. Hunting is more rewarding and exciting with friends, so share your experiences and earn those bragging rights.