Thief
Garrett, the Master Thief, steps out of the shadows into the City. In this treacherous place, where the Baron’s Watch spreads a rising tide of fear and oppression, his skills are the only things he can trust. Even the most cautious citizens and their best-guarded possessions are not safe from his reach.
As an uprising emerges, Garrett finds himself entangled in growing layers of conflict. Lead by Orion, the voice of the people, the tyrannized citizens will do everything they can to claim back the City from the Baron’s grasp. The revolution is inevitable. If Garrett doesn’t get involved, the streets will run red with blood and the City will tear itself apart.
Step into the silent shoes of Garrett, a dark and lonely thief with an unrivalled set of skills. The most challenging heists, the most inaccessible loots, the best kept secrets: nothing is out of your reach.
Explore the sick and troubled City, from its shady back alleys to the heights of its rooftops. Sneak into rich houses, Infiltrate the best-guarded mansions and lurk in every dark corner… unnoticed and unsanctioned.
Leverage Garrett’s arsenal to take down guards with your blackjack, shoot one of your many arrow types or use your newly acquired focus abilities to manipulate the environment and outsmart your enemies. What kind of master thief will you be?