Uncle Chop's Rocket Shop
Come on down to Uncle Chop’s Rocket Shop, for all your roguelite spaceship repair simulation needs! Wake up, clock in, fix ships, pay R.E.N.T., upgrade your workshop, ponder the futility of your existence, go to bed and then do it all over again the next day.
Using a range of tools, diagnostic devices, parts and workshop appliances, you’ll be correcting faults in the modules of procedurally generated spaceships. From simple refuel jobs to total overhauls, get ready to frantically fumble, slice, loosen, tighten, grab and drop as you try to complete as many jobs as you can within each daily time limit. With a huge variety of ships and modules, your hands are gonna get real dirty real fast, in some real unusual places.
Flaunt your basic literacy by consulting manual pages for guidance on diagnosing and correcting faults in spaceship modules, as well as operating workshop appliances. And if basic literacy isn’t your bag, then at least you’ve got pretty diagrams to gawp at! All your IKEA furniture-assembly training has led to this moment.
Using whatever hard-earned pennies Uncle Chop doesn’t take from you, expand your workshop and kit it out with a range of workstations. From industrial devices to esoteric altars, these workstations will allow you to fix bigger and more lucrative ships.
Interact with a diverse range of oddballs as you engage with both anthology-style storytelling and a multiple-ending, overarching narrative. The lore is (consults notes) ‘deep and rich and good’, with different factions you can choose to ingratiate yourself with – each with their own inane agendas.
Narrative and random events, hidden puzzles and upgrades, secret lore – we got all that goodness that ensures each day and gameplay run will feel substantially different from the last.
Meeting those escalating R.E.N.T payments ain’t gonna be easy, but chin up, champ – certain station upgrades will persist across gameplay runs, making life a little more tolerable every time around. You’ll also get faster and smarter the more you do the thing, so keep doing the thing!